Som alt andet, så sker der også en konstant udvikling inden for grafik. Fra huletegninger til kalkmalerier til vektorgrafik. Dette er naturlig udvikling og én ting er sikkert – denne grafikform er kommet for at blive.
Vektorgrafik
Hvis man vil have succes som reklameselskab, så bliver man nødt til at have en forståelse for vektorgrafik, som både bliver benyttet hyppigt til f.eks. logoer, men også mere i forhold til rentegning af skrifttyper. Man har sikkert hørt betegnelsen vektor fra sine studier i faget matematik. Og det er med god grund. Denne grafikform har nemlig fået sit navn fordi, at det er en grafik som defineres igennem punkter og vektorer. Vektorgrafik bliver også brugt af blandt andet arkitekter til modelleringer af deres huse, møbler eller hvad de nu har designet. I disse tilfælde vil det være en form for 3D vektorgrafik, som har været brugt under skabelsesprocessen. Men rendyrket vektorgrafik ses oftest i forbindelse med reklamer, logoer til firmaer eller i lignende situationer. Grunden hertil findes nok i vektorgrafiks utrolige skalerbarhed, hvilket betyder, at man nærmest kan skalere et givent design til ukendelighed via denne teknologi. Men for at få et godt resultat, så er det vigtigt, at man har kompetente medarbejder, som har mange års erfaring, til at arbejde med det. Ellers risikerer man, at det endelige produkt bliver ufuldstændigt. Derfor vælger mange firmaer, som ikke besidder disse kompetencer, at hyre hjælp udefra. Dette er selvfølgelig helt naturligt, da det ikke vil give mening at have en medarbejder i f.eks. et advokatfirma, med speciale i vektorgrafik. Her ville den givne medarbejders egenskaber med høj sandsynlighed gå til spilde i det daglige arbejde. Derfor vil vi gerne anbefale Photocompany, som både yder professionel service, men også er specialister, når det kommer til vektorgrafik og hvad der ellers hører til inden for denne branche.